Voorkant
Voorkant cover
Achterkant
Achterkant cover

Predik het Woord

Auteur

Teun de Ruiter

Uitvoering
Paperback
Prijs
20 ,99
Verzending
Gratis verzending in Nederland en België
Levertijd
Twee tot vijf werkdagen
(Nederland en België) (Past door brievenbus)

Samenvatting

Het boek bevat 16 preken die ik in enkele kerken met zeer positieve reacties heb gepreekt. Ze gaan over een aantal onderwerpen zoals geloof, strijd,  overwinning, goddelijke genezing en de eindtijd. De preken bevatten interessante verhalen, zoals opvallende getuigenissen die de toehoorders aan het denken kunnen zetten en tot belangrijke beslissingen kunnen brengen om Gods wil te zoeken voor hun eigen leven en toekomst.

Over de auteur

"Ik ben geboren in 1938 in Scheveningen en tijdens mijn tijd in de Luchtmacht tot echt geloof in Jezus Christus gekomen. Op 21 jarige leeftijd ben ik naar Zuid Wales gegaan om theologie te studeren. In 1963 trouwde ik met Tessa die ik tijdens een preekbezoek had leren kennen. In 1967 gingen we samen naar Nederland en ben ik leraar geworden aan de Centrale Pinkster Bijbelschool in Den Haag. In 1990 werd ik ingezegend als predikant van de Pinkstergemeente Elim, waar ik 21 jaar heb gediend als haar voorganger, waarna ik met emeritaat ging. Maar ik ben op uitnodigingen wel blijven preken in gemeenten."

Productinformatie

ISBN
9789402223118 / 978-94-022-2311-8
Uitgeverij
Boekscout
Verschijning
22-01-2016
Taal
Nederlands


Uitvoering
Paperback
Pagina's
144
Formaat
12,5 x 20 cm
Illustraties
Nee

Inkijk

Een gedeelte uit de preek: "De dimensies van de liefde van God," tekst Efeziӫrs 3:18

Hoe groot is de diepte van de liefde van de Heer! Zijn liefde weet door te dringen zelfs in de geest en het hart van mentaal beschadigde en zieke mensen. Ik las over een krankzinnige man die zelfs in een isoleercel moest worden opgesloten. Hij stierf erin – de doodsoorzaak is mij niet bekend. Toen ze zijn lichaam uit de cel wegdroegen zag iemand op de kale muur van de cel het volgende gekrabbeld: "For the love of God is broader than the measure of one’s mind. And the love of the Eternal is most wonderfully kind."Vertaald op rijm in het Nederlands: "De liefde van God is wijder dan de mate van mijn verstand en de liefde van de Eeuwige heeft een wonderbare, vriendelijke hand." Ik heb hierover nagedacht en kwam tot de overtuiging dat mensen die wij geestelijk afschrijven zoals krankzinnigen en mensen in een zeer vergevorderd stadium van Alzheimer door God wel in hun geest en hart te bereiken zijn. Hij weet het geloof in Zijn genade en liefde in hun hart te planten. Ik ken mensen die een familielid hebben die dikwijls in een isoleercel moet zitten en voor hen totaal onbereikbaar zijn. Weet dan dat God wel in de duistere diepte van hun geest weet door te dringen en hen Zijn liefde duidelijk maken. Hoe diep reikt de liefde van Jezus? Hij kan de diepst gezonken mens redden!

Uw email wordt enkel gebruikt voor overleg over de betreffende review

Wordt getoond bij de review

Er zijn nog geen reviews over dit boek