Dagelijks leven met God

Teus van Tuil

Categorie: Geloofszaken
  • (1)

€ 16,65

Samenvatting

In Dagelijks leven met God wil de auteur mensen in beweging zetten en hopelijk dichter bij God brengen. Hij schrijft vanuit eigen overtuiging vol enthousiasme over zijn relatie met God. Hij staaft zijn bewoordingen aan diverse stukken uit de Bijbel, waardoor hij verbanden legt en duidelijkheid verschaft. Met regelmaat voegt hij voorbeelden uit zijn eigen leven toe. Het verhaal voelt persoonlijk, maar het onderstreept ook zijn beweringen. Het is een boek dat niet alleen in geestelijke groei kan helpen, maar zeker ook in het leven van elke dag.

De opbrengst van het boek gaat naar de behoeftigen in Israël.

Uit het boek

Na je bekering ben je geheiligd in Jezus Christus, en krijg je een ander leven. Maar vaak is je uiterlijk leven dan nog niet in contrast met de wereld. Wanneer je dicht bij God leeft, en blijft, zal daar sneller verandering in komen. Als je met een biddend hart leeft, dicht bij God, dan kom je er eerder achter wat goed en fout is, dan wanneer je doet waarvan je zelf denkt dat goed is.
Je spreekt niet zo snel meer van ‘ik vind’, maar het wordt: ‘God vindt’.
Dan hoef je niet alsmaar God te vragen of iets goed of fout is, maar dan ervaar je of het goed of fout is. Dan onderga je gewilliger de heiliging, in afhankelijkheid van God. Het kan je eenzamer maken, maar het is o zo geweldig in relatie met Hem. Met Hem ben je nooit alleen.
Dan zie je God in alles. Dan zie je niet meer wat je oog aanschouwt, maar wat je hart aanschouwt. Dan zie je bij een wonder niet wat er gebeurt, maar wat God doet. Je ziet niet wat er met de persoon gebeurt, bij bijvoorbeeld bevrijding of genezing, maar je ziet dat God Zijn hand er in heeft.
Je ziet dat Hij, die allerhoogste Koning van hemel en aarde, de grote Ik Ben, die liefhebbende Vader, mijn Vader, zo laag bij mensen wil neerdalen.
Dan is het geen danken, dan is het aanbidding. Dan ga je leren wat aanbidden is.

Over de auteur

"Ik ben in 1958 geboren. Getrouwd en gezegend met vier kinderen. Toen God in 2011 in mijn leven kwam, was mijn grootste verlangen te leven zoals God het van mij verlangde. Graag wilde ik dit ook overbrengen aan mensen in mijn omgeving. Ik kon hen niet zo snel kenbaar maken wat ik bedoelde. Met veel gebed en opzien naar God heeft Hij me zover gebracht dat ik in dienstbaarheid van Hem dit boek mocht schrijven."

Reviews

2017-05-28 10:28:27 | Door: Wilfred | Waardering:
In dit boek worden actuele en veel besproken thema's belicht. Met een heldere kijk op hedendaagse en dingen van alle tijden wordt toegelicht hoe we als Christenen om kunnen gaan met bijvoorbeeld sport, of muziek. Maar hierin wordt telkens duidelijk gemaakt dat we geliefd zijn door God en dat Hij een relatie met ons verlangd. Ook wordt behoorlijk uitvoerig besproken waarom we Gods liefde mogen accepteren, wat Jezus deed voor ons, en waarom Hij dat deed. Na het lezen van dit boek heb je handvatten en misschien net als ik meer zekerheid gekregen over wie je bent in Christus.



Schrijf uw eigen beoordeling

:
:
:
 

Productinformatie

Titel:

Dagelijks leven met God

Auteur:

Teus van Tuil

Categorie:

Geloofszaken

Aantal pagina's:

132

Geïllustreerd:

Nee

Uitvoering/Formaat:

Paperback 12,5 x 20 cm

Verschijningsdatum:

20-05-2016

ISBN:

978-94-0222-679-9 / 9789402226799

Vaste prijs:

€ 16,65

Waardering:

  • (1)