Voorkant
Voorkant cover
Achterkant
Achterkant cover

Dwars door het Vuur

Auteur

Froukje Eibrink Jansen

Uitvoering
Paperback
Prijs
21 ,99
Verzending
Gratis verzending in Nederland en België
Levertijd
Twee tot vijf werkdagen
(Nederland en België) (Past door brievenbus)

Samenvatting

Waarom lopen de kerken leeg? Velen hebben ervaring met de kerk, maar wie kent God zoals Hij werkelijk is? God is iets nieuws aan het doen in de kerken. Het lijkt erop dat mensen daar niet vinden wat ze zoeken. Mensen verlangen naar intimiteit met God en opwekking in hun leven. De weg daar naartoe is “dwars door het vuur” van Gods Heilige Geest. De schrijfster deelt met ons haar ervaringen met God en de verschillende kerken.

Over de auteur

"Bij het uitgeven van dit boek ben ik bijna 50 jaar getrouwd, heb ik vier getrouwde kinderen en tien kleinkinderen. Ik ben geboren in Den Haag en ik heb in Indonesië, Nieuw-Guinea en Zuid-Afrika gewoond. Ondertussen woon ik alweer 24 jaar in Nederland. Voordat dit boek verscheen, heb ik nog drie andere boeken voor mijn website geschreven over profeten, de psalmist en het gebed. Verder geef ik Bijbelles en houd ik van lezen, schilderen en tekenen."

Productinformatie

ISBN
9789402205930 / 978-94-022-0593-0
Uitgeverij
Boekscout
Verschijning
21-02-2014
Taal
Nederlands


Uitvoering
Paperback
Pagina's
196
Formaat
12,5 x 20 cm
Illustraties
Ja

Inkijk

God zegt dat Hij ons, nadat wij gereinigd zijn, weer goede raadgevers en eerlijke rechters zal geven zoals we die vroeger hadden.
Wie zijn die rechters? Ik vroeg het aan de Heer en Hij verwees mij naar Daniel, Jozef, Besaleel en Oholiab. Dat waren de richters of rechters waarover God sprak in deze teksten. Namen in het Oude Testament werden niet zomaar gegeven, die hadden vaak een bepaalde betekenis. Daniel betekent: "God is rechter". Hij had een gave van wijsheid om problemen op te lossen, dromen uit te leggen en verborgenheden te onthullen.
Jozef betekent: "vermeerderen, toevoegen, doen toenemen". De gave van wijsheid welke hij had, zorgde er voor dat hij in het land waar hij als slaaf binnen kwam, aangesteld werd tot raadsman onder Farao.
Besaleel betekent: "in de schaduw (bescherming van God)". Zijn naam doet mij denken aan Psalm 91 en alle beloften daarin vermeld. Hij bevond zich onder Gods vleugels. Oholiab betekent: "Vaders Tabernakel". Zijn naam vertelt ons dat hij een man was die gehoorzaam was aan Gods wet van liefde en de Vader woonde in hem.
Ze hadden alle vier iets in gemeen. Zij hadden namelijk allen een Geest van Wijsheid, ontvangen van God, waardoor zij voorspoedig waren in hun werk. Ik kreeg van de Heer een hele openbaring over deze Geest van Wijsheid en het kwam hier op neer dat God die toerusting wil geven aan Zijn kinderen, zodat zij zullen uitblinken in alles wat zij ondernemen. Deze Geest van Wijsheid is een zalving van de Heilige Geest.
Wijsheid, inzicht en kennis voor allerlei werk. Deze mannen waren bekwaam in het werken met goud, zilver, koper, edelstenen, stenen en hout. Ze konden anderen onderrichten en het werk doen van een handwerker, van een kunstenaar, van een maker van veelkleurig weefwerk.

Uw email wordt enkel gebruikt voor overleg over de betreffende review

Wordt getoond bij de review

Er zijn nog geen reviews over dit boek